Vi bruger cookies og andre sporingsteknologier til at forbedre din browsingoplevelse på vores hjemmeside. Herunder for at vise dig et personligt indhold og målrettede annoncer, samt til at analysere vores webstedstrafik og for at forstå, hvor vores besøgende kommer fra. Ved at besøge vores hjemmeside giver du samtidig dit samtykke til vores brug af cookies og andre sporingsteknologier.
 
 


Det tidligere Detur

 

Navnettighederne til bl.a. Detur er blevet solgt til Aventura Rejser

Det tidligere Detur Denmark ApS med cvr-nummer 33396635 blev den 17. oktober 2022 taget under konkursbehandling. Samtlige rejser etc. solgt frem til konkursen er desværre annulleret og vil ikke blive gennemført. Selskabet havde binavnene Detour Rejser ApS og Detur Rejser ApS. Aventura Rejser ApS har efterfølgende indbetalt et større beløb til kuratorerne og dermed kreditorerne i boet for at lade navnet Detur køre videre i andre rammer under Aventura Rejser ApS (cvr-nummer 41958804).


Vedr. ventuelle krav mod det tidligere Detur videregiver vi hermed information fra boets kuratorer:


Information vedr. det tidligere selskab med cvr-nummer 33396635 og altså alt FØR 3. januar 2023

Skifteretten har udpeget advokat Henrik Selchau Poulsen og advokat Michael Serring som kuratorer. Hvis du har købt en rejse af Detur Denmark ApS, og rejsen ikke er gennemført, har du krav mod konkursboet på tilbagebetaling af det beløb, som du har betalt. Du kan også have et krav mod konkursboet, hvis du mener, at Detur Denmark ApS har leveret en mangelfuld ydelse.

Det er også muligt, at der er garantiordninger, der dækker dit krav. Du kan anmelde dit krav til to forskellige garantiordninger afhængig af, hvornår du har købt din rejse, og om din rejse er en pakkerejse. Du kan også altid anmelde dit krav i konkursboet. Der er tale om en pakkerejse, hvis du har købt flere ydelser samtidig af Detur Denmark ApS. Hvis du fx både har købt flybillet og hotelophold samtidig af Detur Denmark ApS, så er din rejse en pakkerejse.

Hvis du kun har købt flybillet af Detur Denmark ApS, så er din rejse ikke en pakkerejse. Du kan i det følgende læse, hvad du skal gøre, hvis du har købt en pakkerejse eller en flybillet og ønsker at anmelde dit krav til en garantiordning:

1. Hvis du har købt en pakkerejse den 4. juni 2021 eller før den 4. juni 2021:
Hvis du har købt din rejse den 4. juni 2021 eller før den 4. juni 2021, kan du anmelde dit krav til Rejsegarantifonden i Danmark via dette link:
https://selvbetjening.rejsegarantifonden.dk/5000/dl0503ff

2. Hvis du har købt en pakkerejse efter den 4. juni 2021:
Hvis du har købt din rejse efter den 4. juni 2021, kan du anmelde kravet til den svenske rejsegarantiordning Kammarkollegiet via dette link:
https://www.kammarkollegiet.se Bemærk at krav overfor Kammarkollegiet skal anmeldes senest 3 måneder, efter at det blev klart, at din rejse ikke ville blive gennemført. Der henvises til Kammarkollegiets hjemmeside for yderligere information.

3. Hvis du kun har købt en flybillet:
Rejsegarantifonden dækker under visse betingelser flybilletter. Det er uden betydning, hvornår du købte flybilletten. Hvis du kun har købt en flybillet, kan du anmelde kravet til Rejsegarantifonden i Danmark via dette link: https://selvbetjening.rejsegarantifonden.dk/5000/dl0503ff
 

Anmeldelse af krav i Detur Denmark ApS under konkurs

Hvis du har købt en pakkerejse, en flybillet eller en anden ydelse af Detur Denmark ApS, som du ikke har fået, kan du også anmelde dit krav i konkursboet. Vi opfordrer til, at du anmelder dit krav inden 4 uger. Du kan anmelde dit krav i konkursboet på følgende link: https://kreditor.bruunhjejle.dk

Hvis Kammarkollegiet eller Rejsegarantifonden betaler dit krav, skal du tilbagekalde din anmeldelse. Det er endnu ikke muligt at sige, om der vil være midler i konkursboet til helt eller delvist at kunne betale dit krav. Hvis du anmelder dit krav i konkursboet, vil du senere få at vide, om der forventes ingen eller muligt delvis dækning (en dividende) til dit krav og i så fald størrelsen af dividenden.

 

Copyright © Detur 2023