Vi bruger cookies og andre sporingsteknologier til at forbedre din browsingoplevelse på vores hjemmeside. Herunder for at vise dig et personligt indhold og målrettede annoncer, samt til at analysere vores webstedstrafik og for at forstå, hvor vores besøgende kommer fra. Ved at besøge vores hjemmeside giver du samtidig dit samtykke til vores brug af cookies og andre sporingsteknologier.

Det tidligere Detur

 

Navnettighederne til bl.a. Detur er blevet solgt til Aventura Rejser

Det tidligere Detur Denmark ApS med cvr-nummer 33396635 blev den 17. oktober 2022 taget under konkursbehandling. Samtlige rejser etc. solgt frem til konkursen er desværre annulleret og vil ikke blive gennemført. Selskabet havde binavnene Detour Rejser ApS og Detur Rejser ApS. Aventura Rejser ApS har efterfølgende indbetalt et større beløb til kuratorerne og dermed kreditorerne i boet for at lade navnet Detur køre videre i andre rammer under Aventura Rejser ApS (cvr-nummer 41958804).

PRESSEMEDDELELSE
Januar 2023

Detur får nyt liv
Danske Aventura Rejser har opkøbt Detur Rejser og ser frem til at sende feriehungrende danskere afsted til europæiske rejsemål – til fornuftige priser og med garanteret god service og tryghed. Opstartssalget går i gang den 3. januar


Rejseselskabet Detur Rejser har fået ny ejer, og kunderne kan fra sommeren 2023 igen se frem til gode rejser til lækre europæiske destinationer – til fornuftige priser. For det var netop det, Detur var kendt og elsket for. I de seneste ti år har Detur sendt over 230.000 danskere på rejser til sydens sol og har været populære på grund af kombinationen af de gode produkter til en rigtig god pris. Det er det, vi gerne vil fortsætte og forfine, så vi kan gøre det endnu bedre, fortæller grundlægger og direktør for Aventura Rejser, Torben K. Simonsen, der har opkøbt Detur Rejser.

Aventura Rejser har eksisteret i tre år, mens kræfterne bag det jyske rejsebureau samlet har mange års erfaring fra rejsebranchen i Danmark, Finland og på Island. Og det er med denne knowhow, de to rejseselskabers kombinerede stærke netværk og den nyeste teknologi inden for rejseplatforme, at Aventura Rejser vil køre Detur Rejser videre. Vores netværk giver os – og dermed vores kunder - direkte adgang til to millioner sengepladser og 300 flyselskaber. Kombineret med Aventura Rejsers rejseteknologi kan vi tilbyde kunderne virkelig god kvalitet til meget fornuftige priser. Vores system finder de billigste sæder på alle tidspunkter, og vi er således ikke afhængige af at fylde et helt fly, hvilket altid vil resultere i dyrere rejser, forklarer Torben K. Simonsen, og uddyber, at Detur dermed altid kan finde de bedste og billigste rejser på markedet – med de bedste og mest troværdige flyselskaber, som blandt andet SAS, Norwegian og Sun Express. Populære hoteller og tryghed på rejsen

Salget af sommerens rejser åbner den 3. januar på både https://detur.dk og telefon 70 603 603, og opstartssalget vil byde på særligt gode introduktionspriser til rejser for den kræsne danske forbruger. Vi er specialister i pakkerejser og kan tilbyde nogle af de mest populære hoteller i blandt andet Tyrkiet, på Kreta og Rhodos. Hovedparten af rejserne er med direkte fly fra Kastrup, Billund og Aalborg. Og allerede nu kan vi garantere, at vi vil introducere flere destinationer snarest, siger Torben K. Simonsen og understreger, at Detur Rejser selvfølgelig altid følger Udenrigsministeriets anbefalinger i forhold til eksempelvis pandemier, krig eller andre katastrofer. Det betyder helt konkret, at hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke nødvendige rejser til et givent rejsemål mindre end 14 dage før afrejse, får man som gæst hos os selvfølgelig alle sine penge tilbage. Den tryghed har man altid hos os, siger Torben K. Simonsen og understreger, at Detur Rejser selvfølgelig også er medlem af Den Danske Rejsegarantifond. Tryghed er vigtigt, når man som ofte bestiller sin rejse i god tid. Og det kan vi altså garantere, siger han. 

Vedr. ventuelle krav mod det tidligere Detur videregiver vi hermed information fra boets kuratorer:


Information vedr. det tidligere selskab med cvr-nummer 33396635 og altså alt FØR 3. januar 2023

Skifteretten har udpeget advokat Henrik Selchau Poulsen og advokat Michael Serring som kuratorer. Hvis du har købt en rejse af Detur Denmark ApS, og rejsen ikke er gennemført, har du krav mod konkursboet på tilbagebetaling af det beløb, som du har betalt. Du kan også have et krav mod konkursboet, hvis du mener, at Detur Denmark ApS har leveret en mangelfuld ydelse.

Det er også muligt, at der er garantiordninger, der dækker dit krav. Du kan anmelde dit krav til to forskellige garantiordninger afhængig af, hvornår du har købt din rejse, og om din rejse er en pakkerejse. Du kan også altid anmelde dit krav i konkursboet. Der er tale om en pakkerejse, hvis du har købt flere ydelser samtidig af Detur Denmark ApS. Hvis du fx både har købt flybillet og hotelophold samtidig af Detur Denmark ApS, så er din rejse en pakkerejse.

Hvis du kun har købt flybillet af Detur Denmark ApS, så er din rejse ikke en pakkerejse. Du kan i det følgende læse, hvad du skal gøre, hvis du har købt en pakkerejse eller en flybillet og ønsker at anmelde dit krav til en garantiordning:

1. Hvis du har købt en pakkerejse den 4. juni 2021 eller før den 4. juni 2021:
Hvis du har købt din rejse den 4. juni 2021 eller før den 4. juni 2021, kan du anmelde dit krav til Rejsegarantifonden i Danmark via dette link:
https://selvbetjening.rejsegarantifonden.dk/5000/dl0503ff

2. Hvis du har købt en pakkerejse efter den 4. juni 2021:
Hvis du har købt din rejse efter den 4. juni 2021, kan du anmelde kravet til den svenske rejsegarantiordning Kammarkollegiet via dette link:
https://www.kammarkollegiet.se Bemærk at krav overfor Kammarkollegiet skal anmeldes senest 3 måneder, efter at det blev klart, at din rejse ikke ville blive gennemført. Der henvises til Kammarkollegiets hjemmeside for yderligere information.

3. Hvis du kun har købt en flybillet:
Rejsegarantifonden dækker under visse betingelser flybilletter. Det er uden betydning, hvornår du købte flybilletten. Hvis du kun har købt en flybillet, kan du anmelde kravet til Rejsegarantifonden i Danmark via dette link: https://selvbetjening.rejsegarantifonden.dk/5000/dl0503ff
 

Anmeldelse af krav i Detur Denmark ApS under konkurs

Hvis du har købt en pakkerejse, en flybillet eller en anden ydelse af Detur Denmark ApS, som du ikke har fået, kan du også anmelde dit krav i konkursboet. Vi opfordrer til, at du anmelder dit krav inden 4 uger. Du kan anmelde dit krav i konkursboet på følgende link: https://kreditor.bruunhjejle.dk

Hvis Kammarkollegiet eller Rejsegarantifonden betaler dit krav, skal du tilbagekalde din anmeldelse. Det er endnu ikke muligt at sige, om der vil være midler i konkursboet til helt eller delvist at kunne betale dit krav. Hvis du anmelder dit krav i konkursboet, vil du senere få at vide, om der forventes ingen eller muligt delvis dækning (en dividende) til dit krav og i så fald størrelsen af dividenden.

 

Copyright © Detur 2023