Vi bruger cookies og andre sporingsteknologier til at forbedre din browsingoplevelse på vores hjemmeside. Herunder for at vise dig et personligt indhold og målrettede annoncer, samt til at analysere vores webstedstrafik og for at forstå, hvor vores besøgende kommer fra. Ved at besøge vores hjemmeside giver du samtidig dit samtykke til vores brug af cookies og andre sporingsteknologier.

Din rejse



LUFTHAVN OG FLYREJSEN
Parkering: I Billund er der betalingsparkering ved lufthavnen, se mere på Billund Lufthavns hjemmeside her. Ved Aalborg Lufthavn er der mulighed for gratis parkering ved lufthavnen, se mere på Aalborg Lufthavns hjemmeside her. Ved Kastrup Lufthavn er der betalingsparkering ved lufthavnen, se mere på Kastrup Lufthavns hjemmeside her. Ved Aarhus Lufthavn er der betalingsparkering, se mere på Aarhus Lufthavns hjemmeside her. Ved Hamborg Lufthavn er der betalingsparkering se mere på Hamborg Lufthavns hjemmeside her

Flytider / Check-ind: På din billet står flytiderne for afrejse og ankomst. Seneste mødetid i lufthavnen til check-ind er altid min. 2 timer før de påførte tider og det er dit ansvar at holde sig orienteret på lufthavnens hjemmeside omkring den aktuelle afgang senest 24 timer før afrejse og gerne før. Vær opmærksom på det altid er lokale flytider i det aktuelle land, som står anført på din billet, herunder også om der er sommer- eller vintertid. Der kan generelt være forsinkelser eller ændringer tæt på afrejse.


DIT OPHOLD
Aircondition, safeboks, WiFi etc.: Ved vores hotelbeskrivelser etc. skriver vi normaltvis hvilke muligheder der forefindes på stedet. Det er ikke ensbetydende med at det er inkluderet i prisen. Der vil typisk være tillæg for flere ting, der skal afregnes direkte til hotellet. Det kan eks. være aircondition, safeboks, WiFi etc. Omkring WiFi kan dette være af varierende kvalitet generelt. Ligeledes er der steder hvor aircondition kører i intervaller, altså ikke muligt hele døgnet. Eller eksempelvis kun i højsæsonen. 
 
Pension: På din billet kan du se om der er pension inkluderet i løbet af dit ophold. Der findes også forskellige typer pension at vælge imellem. Der er Morgenmad (BB), Halvpension (HB), Helpension (FB), All Inclusive soft (UDEN alkohol ) All Inclusive (AI) og All Inclusive Ultra (UAI )*. Den eneste pensionsform hvor drikkevarer OGSÅ er inkluderet under jeres ophold er, hvis I vælger All inklusive. På langt de fleste af vores hoteller bliver maden serveret som buffet. Der kan dog være stor forskel på udvalget af mad mellem hotellerne, ligesom All Inclusive også i sig selv kan variere i forhold til , hvad der er inkluderet og hvad der ikke er inkluderet. 
*  ”Ultra”-delen betyder, at der er tilføjet lidt ekstra til All inclusive-konceptet. Det kan være i form af importeret alkohol, udvidet åbningstider i barer og restauranter, genopfyldning af minibaren eller ekstra mange aktiviteter på hotellet.

Værelsestyper: Der er rigtig mange forskellige værelsestyper at vælge imellem på vores hjemmeside. Årsagen til dette, er at vi benytter flere forskellige udbydere, som i sidste ende garanterer jer den bedste pris. De mest benyttede værelsestyper er dem der hedder : Double Room eller Twin Room. Denne værelsestype er et helt almindeligt hotel værelse med enten en dobbeltseng eller Twin Seng (2 adskilte senge). Der kan ønskes enten den ene eller anden type seng, men aldrig garanteres. Single Room er et eneværelse til kun én person. I nogle tilfælde vil det være et Double Room, der benyttes til en person, mens i andre tilfælde vil det være et mindre værelse som bruges til eneværelse. 

Economy room / Økonomi værelse. Disse værelser er for jer, der foretrækker at rejse på den billigste måde, og for jer der er fleksible i forhold til, at også disse værelser kan afvige fra de øvrige billeder I kan se.
 I nogle tilfælde kan de være forskellige med hensyn til beliggenhed, indretning, størrelse og faciliteter i forhold til det beskrevne i hotelteksten. Herunder også om der er balkon.
 
Alle vores hoteller er klassificeret af de enkelte lande, og der kan derfor være afvigelser i vores klassificering end hvad hotellet selv mener. Derudover benytter vi et +, som viser, at hotellet er lidt bedre end normalt for sin klassificering.
 
 
Rejselederservice: Vi tilbyder ikke rejselederservice på vores destinationer. Skulle der opstå behov for kontakt, vil man altid kunne kontakte os 24/7 på vores hovednummer : 0045  70 603 603 (udenfor normal åbningstid tryk 9 for vagthavende) under jeres ophold.

Check-ind / check-ud og Økoskat: Ved ankomst kan du tidligst forvente check-ind kl. 15, måske senere. Check-ud er senest kl. 12, evt. tidligere. I nogle situationer er det muligt at leje sit værelse længere mod betaling direkte til hotellet. På flere rejsemål opkræver myndighederne en "ECOTAX". Tanken er at indtægterne herfra bruges til at neutralisere CO2 udledningen som vi turister forårsager. Skatten betales af alle overnattende turister og beregnes ud fra hotellets kategori. Beløbet er typisk et sted mellem 1-5 euro pr. person over 16 år pr. nat. Det er desværre ikke noget vi som rejsebureau kan inkludere i prisen for rejsen, da det kun er overnatningsstedet som må opkræve og afregne videre til myndighederne. Afregning sker for det meste ved check-ud.

Bytte ophold: Ønsker du at flytte til et andet overnatningssted vil vi altid gøre vores bedste for at hjælpe. Vi har imidlertid allerede afregnet til dit aktuelle overnatningssted og dette beløb får vi ikke refunderet ligesom vi ikke kan refundere det videre til dig. 

Reklamationer: Har du en reklamation mens du er ude at rejse med os beder vi dig venligst om at kontakte den involverede part, eksempelvis overnatningsstedet. Løses det ikke, vil vi gerne vide det omgående på service@detur.dk eller I kan kontakte vores servicenummer 0045  70 603 603 (udenfor normal åbningstid tryk 9)



 
Copyright © Detur 2023