Din rejse
LUFTHAVN OG FLYREJSEN
Parkering: I Billund er der betalingsparkering ved lufthavnen, se mere på Billund Lufthavns hjemmeside her. Ved Aalborg Lufthavn er der mulighed for gratis parkering ved lufthavnen, se mere på Aalborg Lufthavns hjemmeside her. Ved Kastrup Lufthavn er der betalingsparkering ved lufthavnen, se mere på Kastrup Lufthavns hjemmeside her. Ved Aarhus Lufthavn er der betalingsparkering, se mere på Aarhus Lufthavns hjemmeside her. Ved Hamborg Lufthavn er der betalingsparkering se mere på Hamborg Lufthavns hjemmeside her.
Flytider / Check-ind: På din billet står flytiderne for afrejse og ankomst. Seneste mødetid i lufthavnen til check-ind er altid min. 2 timer før de påførte tider og det er dit ansvar at holde sig orienteret på lufthavnens hjemmeside omkring den aktuelle afgang senest 24 timer før afrejse og gerne før. Vær opmærksom på det altid er lokale flytider i det aktuelle land, som står anført på din billet, herunder også om der er sommer- eller vintertid. Der kan generelt være forsinkelser eller ændringer tæt på afrejse.
Flytider / Check-ind: På din billet står flytiderne for afrejse og ankomst. Seneste mødetid i lufthavnen til check-ind er altid min. 2 timer før de påførte tider og det er dit ansvar at holde sig orienteret på lufthavnens hjemmeside omkring den aktuelle afgang senest 24 timer før afrejse og gerne før. Vær opmærksom på det altid er lokale flytider i det aktuelle land, som står anført på din billet, herunder også om der er sommer- eller vintertid. Der kan generelt være forsinkelser eller ændringer tæt på afrejse.
DIT OPHOLD
Aircondition, safeboks, WiFi etc.: Ved vores hotelbeskrivelser etc. skriver vi normaltvis hvilke muligheder der forefindes på stedet. Det er ikke ensbetydende med at det er inkluderet i prisen. Der vil typisk være tillæg for flere ting, der skal afregnes direkte til hotellet. Det kan eks. være aircondition, safeboks, WiFi etc. Omkring WiFi kan dette være af varierende kvalitet generelt. Ligeledes er der steder hvor aircondition kører i intervaller, altså ikke muligt hele døgnet. Eller eksempelvis kun i højsæsonen.
Pension: På din billet kan du se om der er pension inkluderet i løbet af dit ophold. Der er flere forskellige typer pension. Der er Morgenmad (BB), Halvpension (HB), Helpension (FB), All Inclusive (AI). Halvpension er typisk morgen- og aftensmad. På de fleste hoteller er maden serveret som buffet. Der er stor forskel på udvalget af mad mellem hotellerne, ligesom All Inclusive også i sig selv kan variere i forhold til hvad der er inkluderet og hvad der ikke er inkluderet.
Værelsestyper: Der er mange forskellige værelsestyper. De mest benyttede er Double Room eller Twin Room er et værelse med en Dobbeltseng eller Twin Seng (adskilt seng). Der kan ønskes enten den ene eller anden type seng, men aldrig garanteres. Single Room er et eneværelse til kun en person. I nogle tilfælde vil det være et Double Room, der benyttes til en person, mens i andre tilfælde vil det være et mindre værelse som bruges til eneværelse.
Værelsestyper: Der er mange forskellige værelsestyper. De mest benyttede er Double Room eller Twin Room er et værelse med en Dobbeltseng eller Twin Seng (adskilt seng). Der kan ønskes enten den ene eller anden type seng, men aldrig garanteres. Single Room er et eneværelse til kun en person. I nogle tilfælde vil det være et Double Room, der benyttes til en person, mens i andre tilfælde vil det være et mindre værelse som bruges til eneværelse.
Rejselederservice: På nogle af vores større rejsemål har vi rejseledere i højsæsonen. Vi skriver her på hjemmesiden hvor vi har vores rejseledere, ligesom det påføres billetten om vi tilbyder rejseledervice eller ikke.
Check-ind / check-ud og Økoskat: Ved ankomst kan du tidligst forvente check-ind kl. 15, måske senere. Check-ud er senest kl. 12, evt. tidligere. I nogle situationer er det muligt at leje sit værelse længere mod betaling direkte til hotellet. På flere rejsemål opkræver myndighederne en "ECOTAX". Tanken er at indtægterne herfra bruges til at neutralisere CO2 udledningen som vi turister forårsager. Skatten betales af alle overnattende turister og beregnes ud fra hotellets kategori. Beløbet er typisk et sted mellem 1-5 euro pr. person over 16 år pr. nat. Det er desværre ikke noget vi som rejsebureau kan inkludere i prisen for rejsen, da det kun er overnatningsstedet som må opkræve og afregne videre til myndighederne. Afregning sker for det meste ved check-ud.
Bytte ophold: Ønsker du at flytte til et andet overnatningssted vil vi gøre vores bedste for at hjælpe. Vi har imidlertid allerede afregnet til dit aktuelle overnatningssted og dette beløb får vi ikke refunderet ligesom vi ikke kan refundere det videre til dig.
Reklamationer: Har du en reklamation mens du er ude at rejse med os beder vi dig venligst om at kontakte den involverede part, eksempelvis overnatningsstedet. Løses det ikke vil vi gerne vide det omgående på service@detur.dk eller vores servicenummer som er noteret på din billet.
Check-ind / check-ud og Økoskat: Ved ankomst kan du tidligst forvente check-ind kl. 15, måske senere. Check-ud er senest kl. 12, evt. tidligere. I nogle situationer er det muligt at leje sit værelse længere mod betaling direkte til hotellet. På flere rejsemål opkræver myndighederne en "ECOTAX". Tanken er at indtægterne herfra bruges til at neutralisere CO2 udledningen som vi turister forårsager. Skatten betales af alle overnattende turister og beregnes ud fra hotellets kategori. Beløbet er typisk et sted mellem 1-5 euro pr. person over 16 år pr. nat. Det er desværre ikke noget vi som rejsebureau kan inkludere i prisen for rejsen, da det kun er overnatningsstedet som må opkræve og afregne videre til myndighederne. Afregning sker for det meste ved check-ud.
Bytte ophold: Ønsker du at flytte til et andet overnatningssted vil vi gøre vores bedste for at hjælpe. Vi har imidlertid allerede afregnet til dit aktuelle overnatningssted og dette beløb får vi ikke refunderet ligesom vi ikke kan refundere det videre til dig.
Reklamationer: Har du en reklamation mens du er ude at rejse med os beder vi dig venligst om at kontakte den involverede part, eksempelvis overnatningsstedet. Løses det ikke vil vi gerne vide det omgående på service@detur.dk eller vores servicenummer som er noteret på din billet.